how to run a blog

ראו הוזהרתם, פוסט חופר במיוחד לפניכם.

אז אחרי שקיבלתי אינספור בקשות(ארבע בספירה האחרונה) החלטתי לכתוב פוסט שמסביר איך עורכים ומנהלים בלוג. אני לא כותבת את זה בתור איזו בלוגרית מצליחה במיוחד או כמומחית לעניין, אני פשוט כותבת את זה אחרי שנה של כתיבת בלוג.
אז ככה, הדבר הראשון והכי בסיסי זה פלטפורמה לבלוג, שמה זה בעצם אומר? בעיקרון יש המון אתרים חינמיים באינטרנט שבהם אפשר לבנות בלוג. יש את בלוגספוט, שהוא הכי נפוץ, אבל אני אישית משתמשת בוורדפרס. האתרים האלה בעצם נותנים אפשרות לבנות בלוג ולעצב אותו איך שאתה רוצה- אתה יכול לבחור את השם של הבלוג ולבחור כתובת משלך, ויש מיליארד אפשרויות באתרים האלה ובדרך כלל הם קלים בטירוף לתפעול. אל תתייאשו על ההתחלה גם אם אתם לא מצליחים להסתדר!

כתובת ושם לבלוג
– זה די מובן מאליו למה זה חשוב. תנסו שהכתובת של הבלוג תהיי קלה ככה שלאנשים יהיה קל לזכור אותה. השם של הבלוג זה גם ממש חשוב. זה נראה כמו דבר קל, אבל לבחור שם לבלוג זה בעצם קשה. זה צריך להיות שם שיש לכם חיבור אישי איתו, אבל גם שהוא יהיה קליט. אישית אני אוהבת הרבה יותר בלוגים שהשם שלהם מקורי ומתקשר גם לבעלים של הבלוג. אתם יכולים לבחור את השם של הבלוג באופן שמתקשר לשם הפרטי שלכם או למראה חיצוני או לתחביבים או למאה מיליון דברים אחרים. אני לדוגמא קראתי לבלוג על שם ציטוט ממש מפורסם מהארי פוטר, כיאה למגה חנונית שאני.

ויזואליות- עניין סופר דופר מגה חשוב. בלוג שכיף לקרוא זה קודם כל בלוג שמעוצב כמו שצריך. הוא צריך להיות קל לתפעול, ובלי עיצוב בומבסטי מדי. אתם לא צריכים להיות מומחי פוטושופ גדולים בשביל לעצב לבד את הבלוג שלכם. פלטפורמות כמו וורדפרס נותנות לכם אופציה לבחור ערכת עיצוב ולהחליט איך הבלוג יראה, ונותות לכם גם אופציה לעצב את הבלוג לבד בקלות. דבר שני, יש כל מיני תוכנות כמו פוטושופ או פוטופילטר שבעזרתן אפשר לעצב לוגו בקלות. האמת היא שאת העיצוב של הבלוג אני עשיתי לבד וזה היה כל כך קל שאני כמעט ומתביישת להסביר לאנשים איך עשיתי את זה. תהיו יצירתיים, בקיצור.

פוסטים- טוב, אז זה באמת הולך להיות ממש חופר אבל זה כנראה הדבר הכי חשוב בבלוג, וכל מה שאני הולכת לכתוב פה מתקשר בעיקר לבלוגים שקשורים באופנה. כשאתם כותבים בלוג אופנה אתם צריכים לזכור שהתמונות זה בעיקר מה שחשוב, כי אתם מראים אאוטפיטים או בגדים או מה שזה לא יהיה, אז תעשו טובה ותצלמו תמונות במצלמה נורמאלית.
אתם לא צריכים איזה שם מפוצץ של מצלמה מקצועית, האמת היא שיש איזה פוסט או שניים כאן שצילמתי באייפון שלי, אבל תשתדלו שזה יהיה באיכות טובה, כי זה פשוט גורם לבלוג להיראות הרבה יותר מקצועי.
תמצאו מישהו שגורם לכם להרגיש בנוח כדי שיהיה לכם כיף להצטלם, כי כשאתם מרגישים לא בנוח אפשר לראות את זה. כשאתם מצלמים תמונות תחשבו בעיקר על האאוטפיט, אבל תקדישו גם מחשבה לרקע. באופן אישי אני יכולה להגיד שהפוסט שהכי נהניתי לצלם ולהעלות זה היה אחד הפוסטים שצילמתי בגרפיטי. זה מושך את העין, זה נראה טוב וזה מקפיץ את האאוטפיט. את הפוסט הקודם צילמתי על הרקע של הבית של חברה שלי וכשהעליתי את התמונות למחשב זה היה נראה כל כך כל כך עלוב שהתחרפנתי, ואז פשוט הדבקתי את הדמות שלי על רקע של גלקסיה, ובחיי שזה פשוט גרם לפוסט להיראות פי 100 יותר טוב ממה שהוא היה נראה. חוץ מהתמונות יש גם את כל העניין של המלל. אל תחפרו!(זה די אירוני שאני כותבת את זה בפוסט הכי חופר בתולדות האנושות, אבל עדיין) תכתבו קצת על הבגדים ועל מה שלבשתם, ותוסיפו קצת על עצמכם. יש המון בלוגריות שאישית אני הרבה יותר מתעניינת באיך עבר עליהן היום מאשר מה הן חושבות על השמלה שהן לובשות. תספרו קצת איך בבית ספר, על חברים שלכם וכולי. אני לא אומרת שתספרו עכשיו לקוראים על כל מה שעשיתם היום ועל זה שרבתם עם כל החברים שלכם ועל זה שקיבלתן מחזור ועל זה שכואב לכם הראש, פשוט תשתפו קצת מחיי היום יום שלכם.

מדיה חברתית- עניין שלמדתי על בשרי כמה הוא חשוב. בתור אחת שמחקה את הפייסבוק שלה לפני איזה שלוש שנים ולא נכנסה לאינסטגרם שלה מכיתה ז’, תמיד שנאתי את כל העניין הדברים האלה, אבל האמת היא שאחרי שפתחתי אינסטגרם הכניסות לבלוג גדלו פי 6, וכל זה בחודש אחד(נשבעת). אני לא אומרת שאתם צריכים לתחזק גם פייסבוק, גם אינסטגרם, גם טוויטר וגם טאמבלר, אבל זה תמיד עוזר אם יש לכם לפחות משתמש באחת מהרשתות החברתיות שציינתי.

תהיו נחמדים- כשאנשים שולחים לכם מיילים או הודעות בדיירקט או אפילו מגיבים באינסטגרם- תהיו נחמדים!!! זה ממש משגע אותי לראות לפעמים בלוגריות שאנשים כותבים להם באינסטגרם “מאיפה החולצה?” והן לא עונות. תהיו נחמדים. תהיו נחמדים. תהיו נחמדים!!! חשוב בטירוף, באמת.

אל תעתיקו- תהיו עצמכם, כי ברגע שאתם מחקים מישהו אחר אפשר לראות את זה עליכם. זה בסדר ואפילו מומלץ לקחת השראה מאנשים אחרים אבל ברגע שכל האאוטפיט שלכם מועתק מאיזו בלוגרית אחרת זה מוציא את כל הכיף. תהיו מקוריים ואל תתביישו להיות אתם, בלוג זה בדיוק המקום להתפרע.

דבר אחרון- אל תתייאשו! אני לא צוחקת כשאני כותבת שלפחות פעם בחודש יש לי מחשבות למחוק את הבלוג. לא תמיד מתחשק לי להעלות פוסט, אני שונאת להצטלם, לא תמיד אני אוהבת לגמרי את האאוטפיט שאני מעלה ועוד מיליון ואחד דברים גורמים לי לרצות למחוק את הבלוג, אבל אני לא עושה את זה- ולמה? כי בסופו של דבר אני נהנית לעשות את זה. תזכרו תמיד שאם תעבדו קשה תצליחו, וסביר להניח שבהתחלה זה לא ממש יקרה, כל העניין הזה של ההצלחה. אל תצפו לאלף צפיות בחודש הראשון, כי זה פשוט לא יקרה. אבל זה יקרה, בסופו של דבר.

מקווה שלא התייאשתם באמצע הקריאה חחח

3 thoughts on “how to run a blog

  1. יובל says:

    את מדהימה,אהבתי את הכתיבה הכל כך בגובה עיניים של קוראת. בתור בלוגרית אופנה אני יכולה לספר שלא קל להצליח בתחום,אבל זאת אחלה הנפה לעתיד.
    את מקסימה!
    ♡♡♡

  2. פוסט שממש נהנתי לקרוא.
    לא שמתי לב לשם עד עכשיו, זה כל כך קול!

Leave a Reply

